Poznaj sprawdzone i skuteczne metody na pozycjonowanie dietetyka!

W ostatnich latach branża dietetyczna ulega nie tylko ogromnym zmianom, ale przede wszystkim cieszy się coraz większym zainteresowaniem. Wszystko to wpływa na dynamiczny rozwój konkurencyjności. W związku z tym, dietetycy poszukują jak najbardziej optymalnych rozwiązań marketingowych w sieci. Niemniej jedną z fundamentalnych metod, choć niekoniecznie łatwą, okazuje się pozycjonowanie stron. Bowiem skuteczne pozycjonowanie przynosi wymierne korzyści i bezpośrednio wpływa na rozwój biznesu, a także poszerzenie grona klientów. 

Skuteczne pozycjonowanie strony dobrego dietetyka – od czego zacząć?

Pozycjonowanie stron jest niczym innym jak sprawianiem, że zamieszczone na danej witrynie treści, stają się czytelne dla Google. W związku z tym, warto wykorzystywać słowa, które są najczęściej wyszukiwane przez grupę docelowych klientów. W internecie znajdziemy również tzw. generatory słów kluczowych. Za ich pośrednictwem jesteśmy w stanie wyselekcjonować takie frazy, które dotyczą oferty dietetycznej. Wówczas powinniśmy wpleść je zgrabnie w treść strony internetowej w taki sposób, aby tekst był czytelny zarówno dla Google, jak i potencjalnych klientów. Dodatkowo warto zauważyć, że słowa kluczowe mogą różnić się przez wzgląd na wyszukiwarki i tak na przykład najpopularniejsze frazy dla słowa „dietetyka”  na dzień dzisiejszy to:

  • Google: dietetyka sportowa, dietetyka studia, dietetyka Warszawa, itd.
  • YouTube: dietetyka oparta na faktach, dietetyka studia, dietetyka sportowa, itd.
  • Bing: dietetyka alergia Kraków, dietetyczne obiady, itd.

Oczywiście jest to jedynie przykład, a popularne słowa kluczowe warto kontrolować na bieżąco. Służy temu jednak nie tyle prowadzenie samej strony internetowej z ofertą i danymi kontaktowymi dietetyka, ale również wprowadzanie innych rozwiązań, które docelowo pomogą wypozycjonować stronę dietetyka. Przejdźmy do nich!

Metody wspierające pozycjonowanie strony dietetyka

Pozycjonowanie strony internetowej jest rzeczą od której niewątpliwie należy zacząć. Później pojawia się jednak problem, ponieważ strona nie przyjmie więcej treści niż rozbudowana oferta, zakres cenowy, dane kontaktowe i ewentualnie słowo o specjaliście z zakresu dietetyki. Co za tym idzie, gdy strona jest już przygotowana pod wyszukiwania Google, warto skorzystać z dodatkowych rozwiązań, które również podniosą daną stronę dietetyka w wynikach wyszukiwania.

1. Prowadzenie bloga tematycznego

Blog tematyczny jest jednym z najpopularniejszych rozwiązań. Prawdopodobnie ze względu na doskonałe efekty pozycjonowania oraz stosunkowo niski nakład pracy, tak chętnie sięgają po tę metodę właściciele rozmaitych stron internetowych, również dietetycy. Prowadzenie bloga umożliwia wykorzystanie znacznie większej ilość tekstów. Co za tym idzie, jeśli blog zostanie połączony ze stroną dietetyka, również strona zyska na wyświetleniach.

Blog tematyczny polega w głównej mierze na przedstawianiu rozmaitych rozwiązań, jednak z łatwością można dostosować zamieszczane na nim treści do oferty dietetyka. Oprócz tego, niezwykle ważną zaletą bloga o tematyce dietetycznej jest fakt, że poczytne artykuły zyskują stałych czytelników, a autor staje się znacznie bardziej wiarygodny. Toteż o wiele większe grono potencjalnych klientów chciałoby skorzystać z usług danego dietetyka. Blog nie jest jednak jedynym rozwiązaniem!

2. Prowadzenie kanału YouTube

Strony internetowe możemy pozycjonować również za pośrednictwem YouTube. Warto bowiem zauważyć, że znacznie większym zainteresowaniem niż same blogi, cieszą się vlogi, czyli niedługie filmiki w sieci, których treść jest jasna i atrakcyjna dla odbiorców. Takie rozwiązanie stosowane jest od dawna przez dietetyków, którzy dodatkowo promują w ten sposób własne blogi oraz strony internetowe. Co więcej, prowadzenie kanału dietetycznego na YouTube może być doskonałym uzupełnieniem dla założonego wcześniej bloga! Natomiast również w serwisie YouTube warto pamiętać o pozycjonowaniu i skupić się na czytelnych dla wyszukiwarki opisach.

3. Artykuły sponsorowane i zewnętrzne linkowanie

Na zwiększenie wyświetleń strony internetowej dietetyka wpływa jego wiarygodność, ale również rozpoznawalność. W związku z tym, bardzo dobrym pomysłem jest nawiązanie współpracy z innymi portalami dietetycznymi bądź zdrowotnymi i zamieszczanie na nich własnych artykułów. Co więcej, takie portale z chęcią udostępniają treści specjalistyczne, a więc nie będzie to najmniejszym problemem. Autorski artykuł nie może jednak ukazać się bez nazwiska autora oraz linku do jego strony, toteż warto zwrócić na to uwagę odpowiednio wcześnie!

Skuteczne pozycjonowanie strony dobrego dietetyka – co jeszcze warto wiedzieć?

O ile samo wykorzystywanie słów kluczowych w treściach nie powinno sprawiać najmniejszego problemu, o tyle warto jest skupić się na atrakcyjności tekstów. Bowiem czytelnicy najchętniej wracają do stron, które oferują dobre treści i odpowiadają na nurtujące ich pytania. Można więc powiedzieć, że misją bloga czy też vloga ma być jak największa użyteczność z perspektywy czytelników, tudzież widzów.