Czy warto jeść cukinię?

 Cukinia jest to pyszne oraz zdrowe warzywo, które należy do warzyw dyniowych. Pochodzi ona z Ameryki Południowej, natomiast do Polski ,,przywędrowała” ona z pobliskiego europejskiego kraju, mianowicie z Włoch. Warto wiedzieć, skąd cukinia wzięła swoją nazwę. Otóż, po włosku ,,zucchina” oznacza małą dynię. W Polsce to słowo przerobiono na – ,,cukinia”. Może ona występować w formie ciemnozielonej lub żółtej, w zależności ok konkretnego gatunku. Generalnie, to warzywo może mierzyć nawet czterdzieści centymetrów długości. Natomiast najsmaczniejsza jest cukinia, która posiada około piętnaście, dwadzieścia centymetrów długości. Warto wiedzieć, że można ją spożywać pod dowolną postacią. Wybornie smakuje cukinia smażona oraz pieczona. W takiej wersji zastępuje ona na przykład kotlety. Może być również podstawowym składnikiem lecza.

Wartości odżywcze cukinii

                  Cukinia jest to lekkostrawne warzywo. Charakteryzuje się ona dosyć lekkim smakiem. Jest ona niezwykle łatwa w trawieniu, dlatego zaleca się ją jako posiłek dla małych dzieci, które mają około roku. Może być ona spożywana również przez kobiety w ciąży oraz karmiące. Posiada ona w sobie duże ilości wody, doskonale ona nawadnia. Z racji swoich właściwości niskokalorycznych, może z powodzeniem być zjadana na diecie odchudzającej. Warto wiedzieć, iż sto gramów cukinii zawiera jedynie piętnaście kalorii. W zależności od odmiany, można spożywać warzywo cukinii oraz jej kwiaty. Całe warzywo jest bardzo bogate odżywczo, więc warto wprowadzić je do swojego jadłospisu. Jej właściwości odżywcze są następujące:

  • zawiera potas,
  • żelazo, magnez,
  • witaminę C, K, PP oraz B1,
  • beta karoten, fosfor,
  • cukinia odkwasza organizm,
  • polecana jest przy nadkwasocie,
  • jest prebiotykiem,
  • jest niskokaloryczna,
  • posiada niski indeks glikemiczny.

Cukinia jako składnik wielu potraw

                Cukinia jest to wszechstronne warzywo, które smakuje wybornie. Może być ona alternatywą dla wielu niezdrowych oraz mocno tuczących dań. Można z niej przyrządzić na przykład frytki. Robi się je tak samo, jak frytki z ziemniaków, natomiast piecze się je zdecydowanie krótszy czas, wystarczy około piętnaście minut w rozgrzanym piekarniku. Może być ona również z powodzeniem dodawana do lecza, nada mu ona piękny kolor, mocny zapach i będzie stanowiła smaczny składnik. Co ciekawe, może być ona również smażona w cieście naleśnikowym. Można ją również zamoczyć w jajku i w ten sposób powstaną pyszne kotleciki. Dodawana jest ona również do zup i kremów jako pyszny i zdrowy składnik. Znana jest ona również z faszerowania. Można ją nafaszerować dowolnymi składnikami, nawet mięsem i wsadzić do piekarnika. Będzie to na pewno ciekawa propozycja dla zaproszonych gości. Bardzo smacznie ona również smakuje jako pocięta na kanapkach. Można ją również podpiekać na grillu, jest to ciekawa alternatywa dla mięsnych dań. Można ją podawać również w sałatkach. W każdym wariancie smakuje ona naprawdę wybornie oraz pysznie. Ma ona wielu zwolenników, którzy zajadają się nią w wielu potrawach.

Dodaj Komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *