Jakie suplementy są pomocne podczas budowania masy?

Najłatwiej budować mięśnie na masie – gdy ćwiczymy siłowo przy nadwyżce kalorycznej. Odpowiednie odżywianie jest tutaj kluczowe. Nie osiągniemy dobrych wyników bez właściwej diety. Jakie suplementy na masę będą nam pomocne podczas rośnięcia w siłę?

Białko

Czyli fundament diety na masę. Musimy zapewnić sobie wystarczającą ilość białka z pożywienia. Jednak czasami jest to trudne lub wręcz niemożliwe z różnych powodów: nie mamy czasu, mięso w diecie jest za drogie lub po prostu musielibyśmy dziennie jeść tyle jedzenia, że nie robilibyśmy nic innego tylko to. Warto sięgnąć po suplementy na masę, które przyczynią się do szybszego rozrostu tkanki mięśniowej w naszym organizmie. Białko jest kluczowe.

Gainer

Czyli mieszanka węglowodanów i białka. Cechuje go łatwość przyrządzenia, przechowywania i przenoszenia. Możemy go w łatwy sposób zabrać wszędzie ze sobą. Idealny jako posiłek po treningowy, gdy od razu po ćwiczeniach możemy odnowić w naszym organizmie poziom cukru i jednocześnie dostarczyć budulca do budowy mięśni. Sprawdzi się też dla tych, którzy muszą jeść bardzo dużo na masie – a sprawia im to trudności. Dzięki gainerowi łatwo będzie podbić dzienną porcję kalorii bez wmuszania w siebie kolejnego talerza kaszy i kurczaka…

BCAA

Czyli zestaw aminokwasów rozgałęzionych, głównie to: walina, leucyna i izoleucyna. BCAA zażyte przed treningiem zabezpiecza mięśnie, a po treningu przyczynia się do błyskawicznej i skutecznej regeneracji tkanki mięśniowej. Szczególnie warto z niego korzystać, kiedy mamy etap bardzo ciężkich i wymagających treningów.

ZMA

Suplement, który najlepiej zażywać przed snem. Ma on na celu przyśpieszenie regeneracji naszego organizmu. Jest to odpowiednia mieszanka witamin i minerałów, która ma na celu zwiększyć możliwości regeneracyjne organizmu oraz ilość produkowanego testosteronu.

Kreatyna

Częsty wybierany suplement na masę. Kreatyna ma udowodnione działanie: jest najskuteczniejszym legalnym środkiem anabolicznym dostępnym na rynku. Zwiększa ona ilość ATP (adenozynotrójfosforanu) w mięśniach, co przekłada się na większą siłę do wykorzystania podczas treningów. Dzięki temu możemy mocniej ćwiczyć i mieć lepsze przyrosty masy mięśniowej.

Witaminy

Potrzebne ze względów na to, że organizm podczas ostrych ćwiczeń doznaje stresu i produkuję więcej hormonu stresu – kortyzolu. Ma on negatywny wpływ więc aby go zneutralizować, potrzebujemy antyoksydantów zawartych w witaminach C i E. Dodatkowo ciężkie treningi wpływają na częstsze zachorowania i dlatego, aby się przed nimi chronić, potrzebujemy wzmocnić nasz organizm.

Suplementy na masę warte uwagi to zestawy witamin i minerałów zawierające:

  • Witaminę C
  • Witaminę E
  • Witaminy z grupy B
  • Witaminę A
  • Sód
  • Potas
  • Magnez
  • Cynk
  • Wapń
  • Żelazo

Podsumowanie

W zależności od naszych zapotrzebowań różne suplementy będą warte naszej uwagi. Jako podstawę warto rozważyć białko i gainery, aby wspomóc dietę o wartościowe elementy. BCAA i ZMA skutecznie wpłyną na naszą regenerację i lepszą budowę tkanki mięśniowej. Kreatyna da nam większe osiągi i lepszy bodziec do wzrostu mięśni. Witaminy warto zawsze stosować, szczególnie gdy są cięższe treningi.

Dodaj Komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *